Monday, October 17, 2011

Hijrah...

Banyak sungguh masa terluang la ni...sampai tak tau nak buat apa. Otak pun sampai dah nak beku.. Depan mata, nampak macam banyak kerja, mengemas rumah, basuh baju, sidai baju, urus makan minum suami dan anak-anak, urus makan minum anak-anak kucing..basuh sangkar... Tapi semua tu dah tak daya nak buat.. Heran jugak...kenapa badan asyik berangin, rasa pahit mulut, rasa nak makan asam... Teka-teki akhirnya terjawab...rupa-rupanya...badan aku dah berisi...Alhamdulillah syukran... MasyaAllah Tuhan...tak pernah aku termimpi nak berbadan dua di usia 40 tahun ni...
Mula dapat perkhabaran...bukan setakat gumbiraa...malah terkejut pun ada... Ingatkan gastrik.. Malam tu, masa nak tidoq...letak tangan atas dahi...mula buat calculation.. Kalau umoq anak aku 7 tahun, masa tu aku dah 48 tahun.. Hubby aku pulak, 61 tahun.. Mesti orang kata kami hantaq cucu... Huhuhuhu... Tapi apa pun..inilah rezeki dari Allah yang tak dak nilaiannya dengan harta dunia...
Rupanya..niat hati aku untuk berhijrah untuk menjadi lebih baik...termakbul... Tak payah tunggu sambutan tahun baru... Bila-bila saja terlintas niat di hati...terus nekad...Alhamdulillah...setiap niat yang datang dari hati yang ikhlas dan untuk kebaikan...sentiasa di beri jalan oleh Allah Taala....
Syukur yang tak terhingga padaMu Tuhan...kerana diberi peluang untuk terus memperbaiki kelemahan diri.... Syukurrr....alhamdulillah....

1 comment:

Post a Comment