Friday, April 15, 2011

Doa...

Alahai,....bila ingat kat anak-anak..rasa sebak di hati. Tambahan pulak..bila duduk sorang-sorang.. Aku harap sangat anak-anak aku jadi insan yang berguna bila depa besaq nanti. Depa akan sentiasa menghormati aku, babah serta ayah Zack depa. Mudah-mudahan depa tak kan tersilap langkah dalam mengharungi arus hidup di zaman ni...era globalisasi..

Hakikat hidup yang nyata..tak dak insan suci yang tak mempunyai masa lampau dan tak dak insan berdosa yang tak punya masa depan.. Macam tu jugak dengan diri aku. Allah cipta diri kita sebagai manusia..ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri. Aku tak pernah lupa kata-kata arwah mak aku..'tak dak manusia yang sempurna dalam segala segi..'. Aku akui kata-kata arwah...Rupa-rupanya..hadirmu cuma bersandiwara.....hehehe.. tersasar ke lagu Iklim la pulak.. Rupa-rupanya..diri aku masih lagi serba kekurangan..masih banyak lagi yang aku perlu belajaq. Namun aku sangat-sangat bersyukur kerana dapat didikan yang sempurna dari arwah mak dan ayah. Walaupun serba serbi kekurangan masa tu, tapi hidup aku penuh dengan kasih sayang...errrmmm....dalam ertikata..bahagia. Sejak arwah mak dan arwah ayah tak dak..memang aku sunyi gila.. Sentiasa rindu kat depa.rindu yang tak bertepi... Kasih sayang depa kat aku tak dak nilaiannya...

Di lubuk hati aku..aku merafakkan kesyukuran ke hadrat Illahi kerana hati aku masih lagi kuat..jiwa aku masih lagi kental walaupun macam-macam musibah aku terima. 

"Ya Allah Ya Tuhanku. Ku panjatkan doa padamu Ya Allah. KAU ampunilah semua dosa-dosaku, dosa kedua-dua mak dan ayahku, dosa suamiku, dosa anak-anakku. Kurniakanlah kami sekeluarga nikmat kesihatan yang baik dan terangilah hati kami dengan Nur pancaran iman. Tetapkanlah hati kami sekeluarga dalam beribadat kepadaMU, sujud kepadaMU. Perluaskanlah rezeki kami, permudahkanlah segala pekerjaan kami. Dekatkan kami pada jalan kebaikan dan KAU jauhkanlah kami dari sebarang kejahatan. Tunaikanlah hajat kami sama ada dalam perkara agama, dunia mahupun akhirat..."





No comments:

Post a Comment